ShippingWatch

Kun ét blandt tre store japanske rederier opjusterer

De tre største japanske rederier, Mitsui OSK, Kawasaki Kiesen og Nippon Yusen, har fremlagt regnskab for første kvartal, der følger tendensen fra rederiernes sidste regnskab for hele 2016.

De tre største japanske rederier, Mitsui OSK, Kawasaki Kiesen og Nippon Yusen, der i større eller mindre grad konkurrerer med Maersk Line, har fremlagt regnskab for første kvartal, der følger tendensen fra rederiernes sidste regnskab for hele 2016.

Det går bedst for Mitsui OK, MOL, der opjusterer sine forventninger til hele 2017, mens de to andre rederier, der ved 2016's afslutning endte med underskud, har nedjusteret sine forventninger til hele året.

Således har MOL opjusteret forventningen til nettooverskud i 2017 til 12 mia. yen fra 10 mia. yen. Samtidig venter rederiet en omsætning på 1610 mia.yen og et driftsresultat på 18 mia. yen.

I første kvartal præsterede MOL et driftsresultat på 1,15 mia. yen.

Prøv ShippingWatch gratis og få adgang til alle artikler i 14 dage

Kawasaki Kiesen, K-Line, har sænket sine forventninger til driftsresultatet for hele 2017 med 4,2 pct. til 23 mia. yen. I første kvartal havde rederiet et driftsresultat på 3,88 mia. yen.

Også Nippon Yusen, NYK, nedjusterer sine forventninger til driftsresultatet for hele året til 21,5 mia. yen fra 24,5 mia. yen. Rederiets driftsresultat i første kvartal var dog langt bedre, end analytikerne forventede. Her havde NYK et resultat på 3,6 mia. yen, hvor analytikerne ifølge Bloomberg News blot ventede 1,8 mia. yen.

Fra 1. april 2018 vil de tre japanske rivaler operere som Ocean Network Express, ONE.

Stærkt OOCL-resultat tegner godt for containerbranchen

Cosco køber OOCL for 6,3 mia. dollars

Japanske redere kan stå stærkt i konkurrencesag

 

 

Forsiden lige nu

Her skal de danske rederiers kampe stå de næste år

Danske Rederier med adm. direktør Anne Steffensen i spidsen skal have såvel kendte som nye ønsker opfyldt, for at målene i den nye strategi kan opnås. ShippingWatch lister de kommende års udfordringer op her.

Ét ord har reduceret antallet af bestikkelsessager i Suez-kanalen

Med ret få midler er det på to år blevet muligt for rederierne at få deres skibe gennem Suez-kanalen uden at skulle betale lodserne for hjælp i form af f.eks. cigaretter. "En milepæl," lyder det fra antikorruptions-organisationen MACN, der står bag initiativet.

Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Interviews med topchefer i Maersk Line, Hamburg Süd og Hapag-Lloyd, tragisk ulykke på borerig, rederier under anklage for brud på udlændingeloven og et dramatisk formandsexit i Maskinmestrenes Forening var blandt ugens tophistorier på ShippingWatch.

Seneste Container

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere