ShippingWatch

HMM: Ikke svært at blive verdens femtestørste containerreder

Hyundai Merchant Marine, der pt. befinder sig på en 13. plads over verdens største containerrederier, mener, at det ikke vil være svært at nå en femteplads i nær fremtid, skriver Korea Times.

Det sydkoreanske containerrederi og samarbejderpartner med 2M-alliancen, Hyundai Merchant Marine, mener, at det kan blive en betydelig større spiller på markedet inden for en nær fremtid.

Det melder rederiet ud i forbindelse med reception for at fejre grundlæggelsen af selskabet for 41 år siden, skriver Korea Times.

"Den konfucianske lære siger, at alderen 40 kaldet Burhok henviser til den alder, hvor en mand børe være i stand til at modstå fristelser og kunne se forskel på rigtigt og forkert. HMM har også været igennem en række vanskeligheder og forhindringer i de sidste 40 år. Men nu drejer selskabet om et hjørne og fejrer sit 41. års jubilæum. Og det betyder en ny begyndelse. Lad os ikke glemme, hvor vi begyndte, og lad os give vores nye selskab en ny global top-fem-placering," siger Yoo Chang-keun, der er CEO for HMM.

Målet er inde for rækkevidde ifølge CEO'en.

"HMM er velsignet med talentfulde medarbejdere med erfaring. Hvis vi fortsætter med at styrke vores globale netværk og salgskapacitet, vil det ikke være svært at indtage en global femteplads i nær fremtid," siger han.

HMM er på nuværende tidspunkt ifølge Alphaliner det 13. største containerrederi i verden.

Alphaliner: Maersk Line og MSC i massiv oprustning

Hyundai Merchant sælger ti containerskibe til staten

Sydkorea lejer skibe til HMM til "fornuftig pris"

Forsiden lige nu

Maersk-skibe sejlede under sortlistede flag på sidste rejse

Fire skibe fra Maersk Line sejlede under sortlistede flag, da de var på vej til ophugning på stranden i indiske Alang. Omflagningen skete efter, at koncernen havde solgt skibene til såkaldte cash-buyers. Søfolk risikerer at betale prisen, siger ngo og fagforening.

Wilhelmsen går mod strømmen med Norsea-opkøb

Den norske koncern Wilhelmsen har købt majoriteten i Norsea Group på et tidspunkt, hvor flere selskaber løber i den modsatte retning. Der er bedre tider på vej, vurderer Wilhelmsen over for ShippingWatch.

Esvagt indførte omstridt højdekrav i 2015

Esvagt har i flere år haft et højdekrav til sine skibsassistenter. Kravet bliver mistænkt for at forskelsbehandle kvindelige jobansøgere. I dag har Esvagt 11 kvindelige søfolk ansat. Rederiet vil dog ikke svare på, om de og deres mandelige kollegaer alle er over 170 cm.

Seneste Container

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere