Det sydkoreanske containerrederi og samarbejderpartner med 2M-alliancen, Hyundai Merchant Marine, mener, at det kan blive en betydelig større spiller på markedet inden for en nær fremtid.

Det melder rederiet ud i forbindelse med reception for at fejre grundlæggelsen af selskabet for 41 år siden, skriver Korea Times.

"Den konfucianske lære siger, at alderen 40 kaldet Burhok henviser til den alder, hvor en mand børe være i stand til at modstå fristelser og kunne se forskel på rigtigt og forkert. HMM har også været igennem en række vanskeligheder og forhindringer i de sidste 40 år. Men nu drejer selskabet om et hjørne og fejrer sit 41. års jubilæum. Og det betyder en ny begyndelse. Lad os ikke glemme, hvor vi begyndte, og lad os give vores nye selskab en ny global top-fem-placering," siger Yoo Chang-keun, der er CEO for HMM.

Målet er inde for rækkevidde ifølge CEO'en.

"HMM er velsignet med talentfulde medarbejdere med erfaring. Hvis vi fortsætter med at styrke vores globale netværk og salgskapacitet, vil det ikke være svært at indtage en global femteplads i nær fremtid," siger han.

HMM er på nuværende tidspunkt ifølge Alphaliner det 13. største containerrederi i verden.

Alphaliner: Maersk Line og MSC i massiv oprustning  

Hyundai Merchant sælger ti containerskibe til staten  

Sydkorea lejer skibe til HMM til "fornuftig pris"