CMA CGM følger nu i Maersk Lines fodspor med en aftale om at samarbejde med kinesiske Alibaba om booking digitalt af shippingydelser.

Konkret er der underskrevet en hensigtserklæring om, at CMA CGM's kunder via to digitale platforme, som Alibaba tilbyder, direkte kan booke plads på containerrederiets skibe.

I første omgang er der tale om at bruge den digitale løsning på to ruter mellem henholdsvis Asien og Middelhavet, og mellem Asien og Adriaterhavet, skriver CMA CGM i en meddelelse.

"For CMA CGM er et det et skridt fremad mod at kunne tilføre værdi til sine kunder og lade industrien møde den digitale verden," skriver rederiet.

Maersk Line indgik ved udgangen af 2016 et samarbejde med Alibaba, som rederiet for nyligt meddelte, at det ville udvide, dog uden at fortælle konkret på hvilke ruter.

Snabe er en dansk sværvægter i europæisk erhvervsliv  

Maersk øger fokus på online containerbooking efter Alibaba-forsøg  

Maersk i nyt samarbejde med kinesisk logistik-gigant