ShippingWatch

CMA CGM udvider samarbejdsaftale med Seago

CMA CGM udvider sit VSA-samarbejde med Maersk Lines feederrederi Seago på servicen mellem Nordeuropa og det sydlige Middelhav, skriver Alphaliner.

Seago Line, Hamburg Süd og CMA CGM har udvidet deres samarbejdsaftale - VSA - i servicen på Nordeuropa-Middelhavet.

Konkret betyder det, at CMA CGM lukker sin service Baltic Levant Express, for i stedet at levere skibe ind til North Europe South Mediterranean-servicen, som indtil videre har været ledet af Hamburg Süd med skibe leveret ind fra Seago.

Servicen anløber som den ser ud nu Tilbury, Rotterdam, Hamborg, Antwerpen, Marsalokk, Alexandria, Beirut, Mersin, Valencia, Cartagena og Tanger.

De tre rederier arbejder også sammen på en anden service mellem Nordeuropa og Middelhavet, som sejler mellem Nordeuropa, Grækenland og Tyrkiet.

Seago Line hæver priserne i hele Europa

Seago Line skifter ud på flere bestyrelsespladser

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Forsiden lige nu

Maersk-skibe sejlede under sortlistede flag på sidste rejse

Fire skibe fra Maersk Line sejlede under sortlistede flag, da de var på vej til ophugning på stranden i indiske Alang. Omflagningen skete efter, at koncernen havde solgt skibene til såkaldte cash-buyers. Søfolk risikerer at betale prisen, siger ngo og fagforening.

Wilhelmsen går mod strømmen med Norsea-opkøb

Den norske koncern Wilhelmsen har købt majoriteten i Norsea Group på et tidspunkt, hvor flere selskaber løber i den modsatte retning. Der er bedre tider på vej, vurderer Wilhelmsen over for ShippingWatch.

Esvagt indførte omstridt højdekrav i 2015

Esvagt har i flere år haft et højdekrav til sine skibsassistenter. Kravet bliver mistænkt for at forskelsbehandle kvindelige jobansøgere. I dag har Esvagt 11 kvindelige søfolk ansat. Rederiet vil dog ikke svare på, om de og deres mandelige kollegaer alle er over 170 cm.

Seneste Container

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere