Log ind

Her er overblikket over Maersks regnskab

Maersk Tankers slæbebåd towage Container:

Verdens største containerrederi, Maersk-gruppens kerneforretning Maersk Line, kom ud af 2016 med et dundrende underskud, og gruppen som helhed tabte næsten to mia. dollars. Det skyldes hovedsagligt offshoredelen. Her er dit overblik over onsdagens årsregnskab fra Maersk.

Taiwanesisk rederi slår Maersk på punktlighed

wanhai2.jpg Container:

Det taiwanesiske rederi Wan Hai har fortrængt Maersk Line fra førstepladsen som det mest punktlige globale rederi. Maersk Line er dumpet ned på femtepladsen på Seaintels årlige liste. Det skyldes dog ikke, at det danske rederi er blevet dårligere til at overholde tidsplanen.

Jefferies: Maersk Line er på vej i plus igen

Maersk Line container 4 Container:

I den første analyse fra de store udenlandske investeringsbanker op til Maersk-gruppens regnskab onsdag i næste uge vurderer Jefferies, at containerindustrien er inde i så god en udvikling, at Maersk Line går i plus i fjerde kvartal efter den øvrige nedtur i 2016.

De tyske redere er storforbrugere af skrotværfter

maerskwyoming-pr.jpg Container:

De tyske skibsejere skrottede 98 ud af 100 ophugningsmodne skibe på strandene i Indien, Bangladesh og Pakistan. Værftsarbejderne og miljøet betaler regningen for de økonomiske problemer i den tyske shippingindustri, mener Shipbreaking Platform. Se listen over alle skrottede skibe her.

Japanske containerrederier i rødt i 2016

Gøteborg Havn NYK Line Container:

De tre store japanske containerrederier MOL, NYK Line og K-Line kom ud af de første ni måneder af det forskudte regnskabsår 2016/2017 med pressede bundlinjer i det fortsat svære containermarked. Værst så det ud for NYK Line med et minus på 2 mia. dollars


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE