Log ind

Frontlines nye angreb på DHT afværget

Fredriksen.jpg Tank:

Retten på Marshall Islands har ligesom retten i New York fastslået, at aftalen mellem BW Group og DHT Holdings ikke er problematisk. Frontline har begge steder forsøgt at få rettens ord for det modsatte for selv at få større del i DHT Holdings flåde af supertankere.

Wedell-Wedellsborg har skruet ned for sit shippingimperium

EDW Johan Wedell-Wedellsborg.jpg Rederier:

Johan Wedell-Wedellsborg har udviklet et nødlidende familierederi til milliardkoncernen Weco Group. Men efter flere frasalg det seneste år har han luftet tankerne om at skrue ned for shipping. ShippingWatch fortæller her om neddroslingen af investeringerne.

Maersk Line: 2017 er kommet godt fra start

Robbert van Trooijen.jpg Container:

2017 er allerede udråbt af Maersk Line og flere af de store konkurrenter som året, hvor de elendige resultater fra sidste år bliver afløst af af et decideret turn-around. Indtil videre er det gået godt, oplyser Maersk Lines chef for Asien og Stillehavet til ShippingWatch.

Fredriksen forsøger sig igen med DHT

Fredriksen.jpg Tank:

John Fredriksens Frontline har på ny sendt et tilbud til DHT, hvor selskabet foreslår en sammenlægning af Frontline og DHT. "Vi er overbeviste om, at den nye foreslåede kombination af Frontline og DHT vil give maksimal værdi til begge hold af aktionærer," skriver Frontline.

Singapore vil have flere investorer på banen

Singapore skyline.jpg Rederier:

På trods af sin ubestridelige rolle som verdens shipping-centrum, har finansiering til maritime virksomheder haltet efter i Singapore, som nu vil forsøge at få rederier og investorer til at have en tættere kontakt. Forståelsen af shipping som investering er en af udfordringerne.

Sidste uges bedste historier på ShippingWatch

brian.jpg Rederier:

Det blå vækstteam fremlagde sine anbefalinger til regeringen, men ifølge erhvervsminister Brian Mikkelsen er der stor usikkerhed om et af de mest centrale forslag. DHT afviste samtidig et forsøg fra Frontline på at forhindre handlen med BW Group i ugen, der gik på ShippingWatch.

DHT og BW Group trodser Fredriksens blokadeforsøg

DHT Holdings.jpg Tank:

Frontlines forsøg på at forhindre DHT Holdings køb af BW Groups 11 supertankere rører ikke DHT og BW Group. "Vi fortsætter som planlagt," lyder det fra begge parter til ShippingWatch. Ifølge BW Groups CEO har højesteretten i New York afvist blokeringsforsøget.

Thorco Clouds forlis i 2015 er forblevet uopklaret

Thorcocloud.jpg Rederier:

Siden Thorco Clouds dramatiske forlis for snart halvandet år siden, er der stadig ikke udarbejdet havarirapport, så skyld- og erstatningsspørgsmål endeligt kan fastlægges. Det danske rederi kritiserer langsommeligheden i processen, som fuldstændig er underlagt flagstaterne og de indonesiske myndigheder.

Martin Sato bliver partner i Hellerup-operatør

baltnav2.jpg Tørlast:

Martin Sato, tidligere vicechef for J. Lauritzens tørlastforretning, bliver medejer af den danske tørlastoperatør Baltnav. Her bliver han sidestillet med direktør Michael Bonderup, som han kender fra en fælles tid i Singapore. Bonderup og formand Peter Jein glæder sig over tilgangen.

XO Shipping har fået nye penge af ejerne

Christian Levin.jpg Tørlast:

Partnerkredsen i det danske tørlastrederi XO Shipping tilførte cirka to mio. dollars i ansvarlig lånekapital i 2016. Pengene blev tilført for at sikre et kapitalberedskab, som kunne understøtte væksten i et år, hvor forretningen gav underskud, forklarer CEO.

Sidste uges bedste historier på ShippingWatch

lauritzen1.jpg Rederier:

J. Lauritzen lukkede strid med obligationsejerne med penge fra sin ejer, flere deltajer blev kendt om EU's godkendelse af opkøbet af Hamburg Süd, mens Rickmers Maritime Trust måtte opgive overlevelsekampen. Læs også om XO Shipping, Nordic Tankers og von Appen-familien.

Nordmænd glæder sig over J. Lauritzens kovending

lauritzen.jpg Tørlast:

Obligationsejeren Alfred Berg Kapitalforvaltning er tilfreds med, at J. Lauritzen vil tilbagebetale sit norske lån, når det forfalder i oktober. "Vi kan bare sige, at vi hele tiden har ment, at vi har manglet tilstrækkelig information," siger porteføljeforvalter Tom Hestnes til ShippingWatch.

J. Lauritzen betaler obligationsejere ud

lauritzen1.jpg Tørlast:

J. Lauritzen har droppet at opnå en forlængelse af sit obligationslån på 300 mio. norske. kr. Rederiet betaler nu hele lånet, når det forfalder i oktober 2017. Det sker med penge fra ejeren, Lauritzen Fonden, som hæver sin planlagte kapitaltilførsel til 80 mio. dollars.

DVB tvivler på containerredernes optimisme

HenrietteBrentPetersen02.jpg Container:

DVB, en af Europas store shippingbanker, deler ikke den optimisme, som de store containerrederier bygger deres positive forventninger til 2017 på. "Vi har ikke set effekten af bunden i regnskaberne endnu," siger DVB's managing director shipping and offshore til ShippingWatch.

Drewry: Halvdelen af ældre Capesizes skal væk

Den overkapacitet i tørlastflåden, der skaber den dybe krise i industrien, kunne være væk inden for et par år, hvis rederierne var villige til at trække skibe ud af markedet. Halvdelen af den globale flåde af Capesizes over 12 år skal væk, lyder det fra Drewry.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE