Log ind

Tørlasthavne dumper test af farlige laster

8starbulk.jpg Tørlast:

De nuværende metoder til at teste, om en farlig last er i risiko for at blive flydende under sejladsen, er utilstrækkelige og bør ændres. Sådan lyder det fra Association of Bulk Terminal Operators, der har fundet adskillige eksempler på laster, som blevet flydende, selv om de bestod en test.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

SISSIMIUT_1076.jpg Rederier:

APM Terminals fyrer 160 i Gøteborg for at afslutte den lange konflikt. Strejker i Aalborg, fordi Royal Arctic Line forlader havnen. Skibsrederne vil udskyde ballastvandkonventionen med to år. Afskiberne er bekymret over manglen på reefercontainere. Olien på vej mod 40 dollars. Læs ugens bedste.

Stort ledelsesskift hos Maersk Line i Singapore

Tim Wickmann, CEO, MCC Transport.jpg Container:

Tim Wickmann stopper som topchef for Maersk Lines asiatiske datterrederi, MCC, og forlader Maersk-gruppen efter 27 år. Han bliver erstattet af en erfaren Maersk-mand, som indtræder som CEO på kontoret i Singapore til august. Samtidig får Maersk Line ny chef for hele Sydøstasien.

Norden køber endnu et tankskib

DS Norden Nord Imagination MR product tank produkt tanker.JPG Rederier:

Norden har investeret igen. Denne gang i et MR-produkttankskib fra 2010, som skal være med til at "øge kapaciteten og positionere tankforretningen mod mulige markedsforbedringer efter 2017," skriver rederiet.

Robert Bugbee opfordrer til fusioner i produkttank

IMG_3322.JPG Tank:

Det er ikke længe siden, at mange kun havde et skuldertræk tilovers for Robert Bugbee, hvis Scorpio-projekt lignede en fuser. Nu er han manden, der har gjort, hvad alle taler om i produkttank, og han opfordrer over for ShippingWatch konkurrenterne til at gøre det samme.

Rederne vil have svovlsyndere frem i lyset

_h1i4856.jpg Rederier:

Det er ikke nok med en bøde. Der skal sættes navn på de svovlsyndere, som bliver straffet i Danmark. Danske Rederier arbejder for, at navnene på de rederier, der overtræder svovlreglerne i dansk farvand, kan blive offentliggjort, siger underdirektør Maria Bruun Skipper til ShippingWatch.

Hafnia Managements flåde udvidet med 40 pct

HD - Anders E.jpg Tank:

På godt et år har Hafnia Management forøget sin flåde i selskabets tre tankpools med 41 pct. til 106 skibe og placerer sig nu som verdens tredjestørste pooloperatør. Ambitionen er flere handysize og MR-skibe, siger CEO Anders Engholm til ShippingWatch.

Dubai lægger hård linje over for Qatar-skibe

dubai.jpg Rederier:

Dubai har valgt at bandlyse stort set alle skibe på vej til og fra Qatar uanset deres flag. Det fremgår af en skrivelse fra myndighederne i Dubai, som ShippingWatch er i besiddelse af. Der hersker dog fortsat stor forvirring om, hvordan golfstaterne hver især håndterer boykottet.

Drewry: Halvdelen af ældre Capesizes skal væk

Den overkapacitet i tørlastflåden, der skaber den dybe krise i industrien, kunne være væk inden for et par år, hvis rederierne var villige til at trække skibe ud af markedet. Halvdelen af den globale flåde af Capesizes over 12 år skal væk, lyder det fra Drewry.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE