Log ind

Dansk Metal: Norge bringer 1.000 danske færgejob i fare

DFDS PEARL SEAWAYS 1-version1 Rederier:

DFDS og Fjord Line kan med fordel udflage færger til Norge og ansætte billig arbejdskraft, hvis den norske regering vedtager omstridt forslag. "Vældig bekymrende," siger Ole Philipsen, formand for CO Søfart, til ShippingWatch.

Aktieanalytikere tror igen på rederierne

hamburgsud4.jpg Rederier:

En rundspørge til aktieanalytikere viser, at troen på shippingmarkedet er ved at vende tilbage. Nummer to og tre på listen over danske selskaber, hvis overskud ventes at stige mest fra 2016 til 2018 er to af landets største rederi-grupper.

Her er sidste uges bedste fra ShippingWatch

maerskfighter.jpg ShippingWatch:

DF gav opbakning til en udvidelse af DIS-ordningen, Jesper Lok tiltrådte som ny koncernchef i rengøringskoncern, mens det blev til endnu et underskud i J. Lauritzen. Alle historier fra sidste uge, hvor ShippingWatch også skrev om Damco, APM Terminals og Stena Bulk.

J. Lauritzen lander endnu et underskud i 2016

lauritzen1.jpg Tørlast:

Det trængte tørlastrederi J. Lauritzen fik endnu et underskud i 2016, som ledelsen betegner som utilfredsstillende. Det er dog lykkedes rederiets CEO Mads Zacho at lande hovedlinjerne i en refinansieringsaftale med bankerne, der var helt nødvendig for fremtiden.

Stena: Mindst to hårde år i tank forude

Erik Stena.jpg Tank:

Problemerne på tankmarkedet kommer til at være markante helt frem til 2019, og det kommer til at handle om overlevelse, siger CEO i Stena Bulk Erik Hånell i et interview med ShippingWatch. Digitalisering er en af rederiets måder at håndtere nedturen.

Ny ledelse hos Norden i Singapore

DS Norden Nord Inspiration MR product tanker produkt tank.jpg Rederier:

Nordens kontor i Singapore ledes nu af fem personer efter Jakob Bergholdts farvel til posten som CEO. Der er endnu ikke taget stilling til, hvordan ledelsesstrukturen skal se ud fremover, oplyser rederiet til ShippingWatch.

Deutsche Bank tror på stigende produkttankrater

Torm1.jpg Tank:

Selvom der har været flere røde tal i blandt, er de første helårsresultater fra produkttankrederierne også gode nyheder for industrien fremover, vurderer Deutsche Banks shippinganalytiker Amit Mehrotra over for ShippingWatch. Han tror på stigende rater over de næste par år.

Analysehus ser to lyspunkter for heavy lift

Hansa Heavy Lift Hamborg Tomas Dyrbye Tørlast:

Markedet for heavy lift-transport og multi-purpose har været underdrejet i adskillige år efterhånden, og 2017 ser også ud til at blive et svært år for branchen, der må søge mod nye områder for at fylde skibene. Douglas-Westwood peger i en analyse to på mulige lyspunkter.

Drewry: Halvdelen af ældre Capesizes skal væk

Den overkapacitet i tørlastflåden, der skaber den dybe krise i industrien, kunne være væk inden for et par år, hvis rederierne var villige til at trække skibe ud af markedet. Halvdelen af den globale flåde af Capesizes over 12 år skal væk, lyder det fra Drewry.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE