Log ind

Tidligere OSG-direktør bliver sigtet i skattesag

osg.jpg Tank:

Tankrederiet OSG og den tidligere finansdirektør er blevet sigtet i den skattesag, som næsten trak tæppet væk under selskabet i 2012. Rederiet og direktøren har samtidig indvilliget i at betale en bøde uden dog at forholde sig til skyldsspørgsmålet, oplyser det amerikanske finanstilsyn.

Svitzer skruer op for Brasilien

towage-services-peru.jpg Rederier:

Svitzer vil mere end fordoble antallet af slæbebåde under brasiliansk flag, så flåden når op på 10 skibe med årets udgang. Maersk-gruppens rederi udvider desuden med en ny i sin brasilianske forretning, der samtidig har fået to nye direktører.

NPC Projects vil udvide i underdrejet marked

LarsSteenRasmussen.JPG Tørlast:

Projektlastrederiet NPC er klar til at vokse i et marked, der ellers er totalt underdrejet og ikke ventes at lysne før 2018. "Der er stadig muligheder for flådeforøgelse," siger CEO Lars Steen Rasmussen om fremtiden for selskabet, der er ejet af Rickmers-Linie.

Thor Stadil: Tyske banker monopoliserer markedet

Thorco3.jpg Tørlast:

Også i 2016 måtte Stadil-familien tage en nedskrivning på et større tocifret millionbeløb på dyrt indkøbte skibe i Thorco-rederiet, siger Thor Stadil til ShippingWatch. Selskabet arbejder på at skabe en modpol til større selskaber i Tyskland, hvor bankerne har sat skub under konsolideringen.

Thorco Bulk udvider med flere ansættelser

thorco.jpg Rederier:

Thornico-koncernens tørlastrederi Thorco Bulk har efter kun et halvt års drift opnået at skaffe omsætning nok til at udvide med flere medarbejdere. Bl.a. skal rederiet nu have sin egen finansdirektør, siger managing director Marc Slinger til ShippingWatch.

Hapag-Lloyd gennemfører fyringsrunde i UASC

rolfhabbenjansen1.jpg Container:

Hapag-Lloyd har taget fat på processen med at nedbringe antallet af ansatte i UASC, som det tyske rederi fusionerede med sidste år, og det snart tidligere hovedsæde i Dubai svirrer med rygter. ShippingWatch kan præsentere den nye leder af regionen, som er en tidligere Maersk-mand.

SM Shipping mangler tusindvis af containere

korealine.jpg Container:

Det nye sydkoreanske rederi SM Shipping, som er skabt på resterne af Hanjin Shipping, mangler at skaffe omkring 90.000 containere, hvis det skal nå at lancere til marts. En talsperson fra rederiet fortæller, at man arbejder på højtryk for at løse problemet.

Farstad må droppe at indfri lån til tiden

Farstad Shipping Sirius Offshore:

Farstad Shipping når ikke at betale et obligationslån, som udløber i februar. Det kriseramte offshorerederi har desuden måttet bede sine sikrede långivere om henstand på sin gæld frem til slutningen af februar. Norske rigmænd spøger stadig i kulissen.

Medie: Prisen på Scandinavian Star blev pumpet op

Scandinavian star POLFOTO.jpg Rederier:

Prisen på Scandinavian Star blev fordoblet kort før, at skibet blev solgt i april 1990 og en uge efter blev ramt af en brandkatastrofe. Det skriver Politiken søndag. Sælgeren af skibet har i mange år forklaret, at der var tre købere til den høje pris, men det aviser flere kilder nu.

Trump afliver frihandelsaftalen TPP

TPP Frihandelsaftale modstand.jpg Rederier:

USA's kommende præsident Donald Trump afliver nu definitivt frihandelsaftalen mellem USA og en række af de øvrige lande rundt om Stillehavet. I stedet vil USA straks gå i gang med at skabe bilaterale aftaler, lyder det fra rådgiver.

Dansk rederi har betalt to gange i dyr OW-sag

tkb_22.jpg Tørlast:

Tørlastrederiet T.K.B. Shipping er kommet i klemme i slagsmålet efter OW Bunkers konkurs. Ligesom flere andre har rederiet været nødt til at betale to gange for den samme brændstof. Topchef har uden held forsøgt at samle kollegaer til et fælles søgsmål mod OW.

Hundredvis af ledere former Maersks fremtid

Søren Skou maersk line kapitalmarkedsdag.jpg Rederier:

Over to dage denne uge har hundredvis af ledere fra Maersk Transportation & Logistics sat ord på det fremtidige Maersk på et seminar i København. Det gælder strategier og vækstmål for det nye Maersk. Især to ledelsesteams er helt afgørende for resultatet.

Drewry: Halvdelen af ældre Capesizes skal væk

Den overkapacitet i tørlastflåden, der skaber den dybe krise i industrien, kunne være væk inden for et par år, hvis rederierne var villige til at trække skibe ud af markedet. Halvdelen af den globale flåde af Capesizes over 12 år skal væk, lyder det fra Drewry.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE