Log ind

Nordic American Offshore kan få brug for nye penge

nao.jpg Offshore:

Nordic American Offshore kan få brug for at hente ny kapital, da rederiet har tæret på sin egenkapital og opbrugt sin låneaftale med bankerne. Rederiet arbejder desuden på at refinansiere sin gæld. En del af problemet skyldes udbetaling af udbytte, skriver Finansavisen.

BP: El-bilen rokker ikke ved vores tro på olieforbruget

Wintershall rig platform olie offshore nordsø Tank:

Hvis man skal lytte til de store energiselskaber, vil forbruget af olie kun gå én vej frem mod 2035. Hverken el-biler eller introduktionen af biobrændstoffer får det store britiske olieselskab BP til at vakle i troen.

Dansker bliver ny topchef i Prosafe

jesperkraghandresen.jpg Offshore:

Jesper Kragh Andresen bliver ny CEO i Prosafe, som har verdens største flåde af hotelskibe til olieindustrien. Han er tidligere chef i Lauritzens offshoreselskab Axis Offshore, som blev købt af Prosafe i starten af januar.

Maersk Oil står til at skrumpe voldsomt

maersk oil olie Offshore:

Tabet af den vigtige Qatar-kontrakt kommer til at betyde en massiv nedgang for Maersk Oils olieproduktion. Tidligere har selskabet forklaret, at 30 pct. ville forsvinde med ophøret af aftalen, men reelt forsvinder halvdelen af det daglige tøndetal.

Her er overblikket over Maersks regnskab

Maersk Tankers slæbebåd towage Container:

Verdens største containerrederi, Maersk-gruppens kerneforretning Maersk Line, kom ud af 2016 med et dundrende underskud, og gruppen som helhed tabte næsten to mia. dollars. Det skyldes hovedsagligt offshoredelen. Her er dit overblik over onsdagens årsregnskab fra Maersk.

Skatteregning sender Aker BP i rødt

aker bp asa valhall Offshore:

Det er lovende takter, som det nyfusionerede olieselskab Aker BP fremviser i fjerde kvartal. Men en ændring i udskudt skat sender selskabet i minus. Dog kan selskabet glæde sig over, at det er lykkedes at vende et underskud på mere end to milliarder kr. for hele året.

Sidste uges bedste historier på ShippingWatch

hamburgsud4.jpg Rederier:

Maersk Line kan måske glæde sig til et plus i det kvartalsregnskab, der offentliggøres onsdag i næste uge. Kampen om ballastvandmarkedet er skudt i gang. John Fredriksen kæmper på to fronter. Og så gør shipping og offshore ondt på de store banker. Læs ugens bedste.

Jefferies: Maersk Line er på vej i plus igen

Maersk Line container 4 Container:

I den første analyse fra de store udenlandske investeringsbanker op til Maersk-gruppens regnskab onsdag i næste uge vurderer Jefferies, at containerindustrien er inde i så god en udvikling, at Maersk Line går i plus i fjerde kvartal efter den øvrige nedtur i 2016.

Shell kører stadig i krybesporet

benvanbeurden.jpg Offshore:

Indtjeningen halter stadig hos Shell, som havde et svært fjerde kvartal. Men der kan være bedring på vej for selskabet, som arbejder på at nedbringe sin gæld med frasalg for 30 mia. dollars frem mod 2018. Senest har selskabet solgt fra i Nordsøen.

Avis: Gæld i Seadrill løber op i 14 mia dollars

Seadrill jack-up.jpg Offshore:

Rigselskabet Seadrills gæld er langt større, end det umiddelbart fremgår af regnskabet, skriver Dagens Næringsliv. I alt løber gælden i John Fredriksen-selskabet op i 14 mia. dollars. Lykkes det ikke med en redningsplan, kan selskabet blive blandt verdenshistoriens største konkurser.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE